Sunday, 4 December 2011

Dunia Facebook

Kadang-kadang setiap saat kita ini adalah main-main. Penuh dengan main-main dan gelak ketawa. Sedar tak sedar dunia ibarat roda, berubah di sekeliling kita. Disebabkan perangai main-main kita ini, kita tidak sedar..malah alpa dengan apa yang berlaku sebenarnya.

Mungkin kita tak tahu. Dunia ini adalah pentas. Suatu masa nanti pentas ini akan tertutup... Pentas ini ada pemiliknya.

Owh suatu perkara yang mencantas kehidupan. Bila mana aku lihat manusia makin menjadi-jadi. Menjadi baik atau sebaliknya? Sama sahaja sama banyak kiranya.

Erm gejala Facebook, Twitter dan laman-laman sosial lain.

Terlampau seronok orang-orang kat kawasan tu. Boleh aku katakan manusia sekarang dah lupus malunya. Semua perkara dinyatakan kat situ. Tiada lagi hak peribadi yang  perlu disimpan.
Ok klo la nk advertise everything still ok.
But to advertise your own sins? Thats not ok, indeed it was wrong enough.

Jangan terlalu seronok berada di situ, sampai tak tahu nk limitasi malu kendiri. Sampai hal keluarga dan segala dinyatakan. Sampai aib orang digempita. Apatah lagi aib sendiri. Aku sendiri berada di halusinasi itu. Cuma mahu mengingatkan, malu kita itu perlu ada di sesetengah keadaan. Ada perkara perlu dinyatakan dan ada perkara perlu disembunyikan.

Bersyukurlah Allah masih sembunyikan aib kita semua, jangan kita yang tak sedar sesekali membuka aib sendiri dan aib orang.

Pesanan penaja utk kebaikan kita bersama...Mainan Yahudi jangan diikut sangat :D

Sekadar peringatan dan panduan untuk ana dan saudara-saudara...

No comments:

Post a Comment